بدنسازی

انواع رشته‌های ورزش بدنسازی

ورزش بدنسازی

بدنسازی ورزش رشد عضلات از طریق تمرینات هیپرتروفیک است. به منظور دستیابی به رشد عضلانی، ورزشکار به تدریج از طریق تمرینات مقاومتی عضلات را اضافه بار می کند. ورزش بدنسازی تمرکز مشخصی بر زیبایی شناسی دارد. بین سایر فرم های تمرین مقاومتی مانند وزنه برداری المپیک یا پاورلیفتینگ و بدنسازی تفاوت وجود دارد.

مسابقات بدنسازی بر اساس میزان وزنه ای که یک ورزشکار می تواند بلند کند یا حرکت کند نیست. تعریف بدنسازی رقابتی است که در آن رقبا بر اساس زیبایی شناختی - بر اساس اندازه، شکل، پر بودن و نسبت عضلات شان مورد قضاوت قرار می گیرند. بدنسازان مدرن اغلب خود را اعضای یک خرده فرهنگ متمایز می دانند که در اطراف این ورزش ایجاد شده است.

انواع رشته‌های ورزش بدنسازی

بسیاری از ورزشکاران با اندام و تمرینات مختلف بدنساز به حساب می آیند؛ چرا که ورزش بدنسازی رشته‌های مختلفی را شامل می‌شود. اگر قصد دارید که در یک باشگاه بدنسازی ثبت نام کنید یا بدنساز هستید. پس شناخت بیشتر این ورزش خالی از لطف نیست و باعث پیشرفت بیشتر شما می‌شود.

رشته‌های ورزش بدنسازی شاید شبیه به هم باشند؛ اما سیستم تمرینی، رژیم غذایی و حتی برنامه ریکاوری هر کدام با یک دیگر متفاوت است. در ادامه مطالبی درباره انواع رشته‌های بدنسازی به شما ارائه می کنیم.

 بخش های مختلف بدنسازی و مسابقات برای مردان و زنان

ابتدا به تقسیم بندی های اصلی بدنسازی مردانه و زنانه می پردازیم. سپس وارد سازمان ها و مسابقات مختلف این بخش ها خواهیم شد.

مسابقات برای مردان

سه بخش اصلی در بدنسازی برای مردان وجود دارد: فیزیک مردانه، فیزیک کلاسیک و بدنسازی.

1. بادی مردان:

بخش فیزیک مردان در واقع نسبتاً جدید است. این در سال 2013 برای کسانی که فکر می کردند بخش های بدنسازی "خیلی بزرگ" هستند ایجاد شد. و در حالی که جدید است، منفجر شده است و یکی از محبوب ترین تقسیمات است. با توجه به اینکه برای حضور در بخش فیزیک مردان به حجم عضلانی زیادی نیاز ندارید، منطقی است. با این وجود، کار کردن به خوبی آسان نیست. در فیزیک مردان، شما باید عضلانی، بسیار خوش اندام و تناسب عالی داشته باشید.

در داخل بخش، طبقات مختلفی بر اساس ارتفاع وجود دارد.

توجه: ژست گرفتن با شورت تخته انجام می شود.

2.بادی کلاسیک:

بادی کلاسیک حد وسط بین بخش بدنسازی و بخش فیزیک مردان است. آنها به اندازه کسانی که در بخش بدنسازی هستند بزرگ نیستند، اما به طور قابل توجهی بزرگتر از مردان در بخش بدن مردان هستند. مردان با شورت بوکسور ژست می گیرند تا بتوانند پاها را بهتر نشان دهند.

در این بخش، طبقات مختلفی بر اساس قد و وزن وجود دارد.

3. پرورش اندام (بادی بیلدینگ )

بخش بدنسازی عضلانی ترین بخش است. محدودیت وزنی وجود ندارد. در این بخش طبقات مختلفی بر اساس وزن وجود دارد. مهم نیست قد شما چقدر است، همه چیز به وزن بستگی دارد. بخش‌های بدنسازی از نوع خاصی از تنه ژست استفاده می‌کنند که اجازه می‌دهد کل پاها و باسن دیده شوند (تقریباً مانند یک رشته جی مردانه است، اما ناحیه باسن پوشیده‌تر است).

بسته به سازمان بدنسازی ممکن است کلاس های مختلفی وجود داشته باشد اما موارد فوق تقسیم بندی های کلی است.

بدنسازی بانوان

در بدنسازی زنان پنج بخش اصلی وجود دارد: بیکینی، فیگور، فیزیک، بدنسازی و تناسب اندام. تلاش برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بخش را باید وارد کنید به فیزیک بدنی، پیشرفت و اهداف شما بستگی دارد. هر بخش بر سطوح مختلف شرطی سازی، اندازه ها و سبک ها تأکید دارد.

بیایید به هر یک از بخش های اصلی زنان نزدیکتر نگاه کنیم تا مشخص کنیم کدام یک برای شما بهترین است:

1. بیکینی

بخش بیکینی یکی از محبوب ترین بخش های زنانه است. از آنجایی که این بخش بدنسازی به رشد عضلانی کمتری نیاز دارد، برای طیف وسیع تری از زنان جذاب است. این برای کسانی که دارای ژنتیک زیر هستند - کمر کوچک، ساختار منحنی و پاهای بلند و خوش فرم مناسب است.

و داوران به دنبال فیزیک های منحنی و متعادل هستند که دارای تون عضلانی باشند. اما همچنین ظاهر فیزیکی و کاریزمای کلی.

نکته: بدیهی است که این تقسیم بندی فقط شامل زنان می شود.

2. شکل

تمرکز این بخش بر روی فیزیک توسعه یافته است. هدف دستیابی به تقارن و تناسب عضلانی است. رقبا باید عضلانی خوبی داشته باشند، با جدایی، اما نه بیش از حد لاغر. این تقسیم بندی برای کسانی که ژنتیک زیر را دارند بهترین است - شانه های پهن و کمر کوچک. برای خانم‌هایی که ماهیچه‌های بیشتری را به طور طبیعی حمل می‌کنند، این احتمالا بهترین انتخاب است.

3. فیزیک

تقسیم بندی فیزیک زنان برای کسانی که به راحتی می توانند عضلات خود را جمع کنند و به سطح بالاتری از رشد عضلانی دست یابند، عالی است. داوران به دنبال تقارن، شکل، تناسب، تون عضلانی و تعادل هستند.

شرکت کنندگان به عنوان بخشی از داوری نهایی، یک ژست روتین 90 ثانیه ای را با موسیقی اجرا می کنند.

4. بدنسازی

این بخش برای کسانی است که عاشق ساختن توده عضلانی جدی هستند. رقبا تا حدودی یک بسته کلی با تعادل در اندازه، تقارن و عضلانی خواهند بود. این سخت ترین بخش است و برای ساختن، حفظ و تکمیل فیزیک بدنی و روال خود به مقدار زیادی فداکاری نیاز دارد. همچنین به دلیل درک ظاهری که زنان برای ورود به این کلاس به دست می آورند، مسلماً کمترین محبوبیت را برای زنان دارد.

فقط برخی از سازمان ها این بخش را شامل می شوند.

5. تناسب اندام

شما اغلب ژیمناست‌ها، تشویق‌کننده‌ها و رقصنده‌ها را در این بخش می‌بینید - آنها قدرت تعریف عضلانی را دارند و روتینی برای نشان دادن هر دو دارند. بر خلاف تقسیم بندی فیگور و فیزیک، که عضلات شما بیشتر برای خودنمایی هستند، بخش تناسب اندام در مورد قدرت است. شما یک برنامه تناسب اندام منحصر به فرد را اجرا خواهید کرد، خواه رقص، حرکات قدرتی یا ژیمناستیک با موسیقی انتخابی خود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *